ΚΑ1-Ενισχύοντας την ψηφιακότητα, το αίσθημα κοινότητας και την κοινωνική/περιβαλλοντική ευαισθησία στο σχολείο μας

ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ERASMUS+ KA122

1ο ΓΕΛ ΤΡΙΑΝΔΡΙΑΣ ΛΟΓΟΤΥΠΟ ERASMUS M1Με χαρά η διεύθυνση του σχολείου και ο Σύλλογος διδασκόντων πληροφορηθήκαμε από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) την έγκριση της αίτησής μας για πρόγραμμα Erasmus+ KA122 με τίτλο “Ενισχύοντας μέσα από ευρωπαϊκά εργαλεία την ψηφιακότητα, το αίσθημα κοινότητας και την κοινωνική/περιβαλλοντική ευαισθησία στο σχολείο μας”. Το πρόγραμμα, που έχει στόχο την ανάπτυξη του σχολείου μας στους τομείς της καινοτομίας, της συνεργασίας και της κοινωνικής/περιβαλλοντικής ευθύνης στην εποχή του διαδικτύου, περιλαμβάνει έξι ευρωπαϊκές επιμορφώσεις (σε Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία) για ισάριθμους καθηγητές/-τριες του σχολείου. Στη συνέχεια, οι επιλεγμένοι για τις επιμορφώσεις εκπαιδευτικοί θα πρέπει να μεταφέρουν την νεοαποκτηθείσα γνώση στην σχολική κοινότητα, επιμορφώνοντας τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και διοργανώνοντας σχετικές δράσεις για/με τους μαθητές/-τριες.

Ευχόμαστε καλή δύναμη και κάθε επιτυχία στην εκπόνηση του φιλόδοξου αυτού σχεδίου ανάπτυξης του σχολείου μας.

 

Ερωτηματολόγιο για το συναισθηματικό κλίμα στο σχολείο

Syn Klim erwtΣτο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA122 με τίτλο «Ενισχύοντας μέσα από ευρωπαϊκά εργαλεία την ψηφιακότητα, το αίσθημα κοινότητας και την κοινωνική/περιβαλλοντική ευαισθησία στο σχολείο μας», και συγκεκριμένα στο πλαίσιο του 2ου άξονα («βελτίωση της επικοινωνίας και του συναισθηματικού κλίματος στο σχολείο μέσα από στοχευμένες δράσεις καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων»), η ομάδα Erasmus+, κατάρτισε ερωτηματολόγιο για το συναισθηματικό κλίμα στο σχολείο, το οποίο απαντήθηκε διαδικτυακά, μετά από έγκριση των γονέων τους, από 53 μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου. Στόχος του ερωτηματολογίου ήταν η καταγραφή της κατάστασης πριν τις προγραμματισμένες επιμορφωτικές δράσεις, ώστε να έχουμε μέτρο σύγκρισης και να παρακολουθήσουμε τις πιθανές αλλαγές κατά τη διάρκεια και μετά τις σχετικές επιμορφωτικές δράσεις και την εφαρμογή τους.

Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας του ερωτηματολογίου είναι τα εξής:

Στην 1η ερώτηση «Στο τμήμα μου επικρατεί γενικά φιλικό κλίμα ανάμεσα στους μαθητές/-τριες» απάντησαν: 35 Συμφωνώ αρκετά, 11 Συμφωνώ απολύτως, 6 Διαφωνώ αρκετά και 1 Διαφωνώ απολύτως. Το αποτέλεσμα επιτρέπει να συμπεράνουμε ότι στα συγκεκριμένα τμήματα τουλάχιστον οι μαθητές/-τριες βιώνουν ένα φιλικό κλίμα στη συντριπτική τους πλειοψηφία (46 στους 53).

Στη 2η ερώτηση «Στο διάλειμμα χαίρομαι την παρέα των άλλων παιδιών και περνάω ωραία» είχαμε 30 Συμφωνώ απολύτως, 20 Συμφωνώ αρκετά και 3 Διαφωνώ αρκετά. Κανένα παιδί δεν επέλεξε το «Διαφωνώ απολύτως». Φαίνεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία απολαμβάνει τα διαλείμματα και μάλιστα χάρη στη συντροφιά των συμμαθητών.

Στην 3η ερώτηση «Οι σχέσεις των μαθητών/-τριών με τους/τις εκπαιδευτικούς είναι ζεστές και εγκάρδιες» απάντησαν: 28 Συμφωνώ αρκετά, 21 Διαφωνώ αρκετά και 4 Διαφωνώ απολύτως. Οι μαθητές/-τριες παρουσιάζονται μοιρασμένοι σχεδόν στη μέση ως προς το αν νιώθουν ζεστασιά στη σχέση τους με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

Στην 4η ερώτηση «Οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο μου είναι ενθαρρυντικοί και υποστηρικτικοί» δόθηκαν οι εξής απαντήσεις: 39 Συμφωνώ αρκετά- 12 Διαφωνώ αρκετά -1 Συμφωνώ απολύτως- 1 Διαφωνώ απολύτως. Εδώ τα 4/5 σχεδόν θεωρούν ότι βρίσκουν ενθάρρυνση και υποστήριξη από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Η διαφορά σε σχέση με τα ποσοστά στην παραπάνω ερώτηση μπορεί να ερμηνευτεί αν θεωρήσουμε ότι με την έννοια «ζεστή σχέση» αντιλαμβάνονται μια πιο προσωπική προσέγγιση, ενώ στην ερώτηση 4 αντιλαμβάνονται την υποστήριξη και την ενθάρρυνση στο μαθησιακό επίπεδο.

Στην 5η ερώτηση «Τα προβλήματα ανάμεσα στους μαθητές λύνονται στο σχολείο μου με ήρεμο τρόπο και διάλογο» έχουμε 27 Συμφωνώ αρκετά, 18 Διαφωνώ αρκετά, 4 Συμφωνώ απολύτως και 4 Διαφωνώ απολύτως. Αν και τα 3/5 που νιώθουν το κλίμα στο σχολείο ήρεμο είναι ένα σημαντικό ποσοστό, το ποσοστό των 2/5 που δεν νιώθουν ότι η επίλυση των προβλημάτων γίνεται με ηρεμία και διάλογο χρήζει προσοχής και πρωτοβουλιών.

Στην 6η ερώτηση «Ποτέ οι συμμαθητές/-τριές μου δεν έχουν ασκήσει βία (λεκτική, ψυχολογική, σωματική κλπ) πάνω μου»: 33 απάντησαν Συμφωνώ απολύτως, 13 Συμφωνώ αρκετά, 4 Διαφωνώ αρκετά και 3 Διαφωνώ απολύτως. Το πολύ υψηλό ποσοστό όσων δηλώνουν εδώ ότι δεν δέχτηκαν σχεδόν ποτέ βία από συμμαθητές/-τριές τους ίσως έρχεται σε αντίφαση με το μεγάλο ποσοστό στην παραπάνω ερώτηση που απαντάει ότι δεν λύνονται τα προβλήματα με ήρεμο τρόπο. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και ένας μαθητἠς/μια μαθήτρια να απαντά πως έχει δεχτεί βία, το γεγονός θα πρέπει να προβληματίσει και να κινητοποιήσει τον σύλλογο των εκπαιδευτικών.

Στην 7η ερώτηση «Ποτέ το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό του σχολείου δεν έχει ασκήσει βία (λεκτική, ψυχολογική, σωματική κλπ) πάνω μου» οι απαντήσεις είναι: 34 Συμφωνώ απολύτως, 10 Συμφωνώ αρκετά, 7 Διαφωνώ αρκετά και 2 Διαφωνώ απολύτως. Τα 4/5, λοιπόν, δεν ένιωσε ότι έχει γίνει αντικείμενο βίας από εκπαιδευτικούς , ενώ το 1/5 ότι έχει γίνει. Όσο κι αν το 1/5 είναι αρκετά πιο χαμηλό από το θετικό ποσοστό, θα θέλαμε, φυσικά, αυτό το αρνητικό ποσοστό να μηδενιστεί.

Στην 8η ερώτηση «Στο σχολείο κάνω παρέα μόνο με παιδιά του ίδιου φύλου», έχουμε τις εξής απαντήσεις: 23 Διαφωνώ αρκετά, 20 Διαφωνώ απολύτως, 8 Συμφωνώ αρκετά και 2 Συμφωνώ απολύτως. Κι εδώ πάνω από τα 4/5 φαίνεται ότι συγχρωτίζονται και αλληλεπιδρούν με παιδιά και από τα δύο φύλα.

Στην 9η ερώτηση «Το σχολείο μου ενθαρρύνει τη συνεργασία και την αλληλογνωριμία των μαθητών/-τριών» απάντησαν: 25 Συμφωνώ αρκετά, 17 Διαφωνώ αρκετά, 8 Συμφωνώ απολύτως και 3 Διαφωνώ απολύτως. Το υψηλό ποσοστό όσων θεωρούν ότι το σχολείο δεν προωθεί τη συνεργασία και την αλληλογνωριμία (2/5 σχεδόν του συνόλου), αν και χαμηλότερο από αυτό όσων πιστεύουν το αντίθετο (τα 3/5), αποτελεί αίτιο προβληματισμού και στοχευμένων δράσεων.

Τέλος, στην 10η ερώτηση «Οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο μου με ενθαρρύνουν να εκφράζω τα συναισθήματά μου (χαρά, ενθουσιασμό, άγχος, φόβο, θυμό, λύπη κλπ) και να μιλάω για αυτά», απάντησαν 21 Διαφωνώ αρκετά, 19 Συμφωνώ αρκετά, 7 Συμφωνώ απολύτως και 6 Διαφωνώ απολύτως. Οι μαθητές/-τριες παρουσιάζονται σχεδόν απόλυτα μοιρασμένοι στο θέμα της ενθάρρυνσης που δέχονται, ώστε να εκφράζουν τα συναισθήματά τους.

Ανακεφαλαιώνοντας, θα παρατηρούσε κανείς ότι, ενώ το συναισθηματικό κλίμα στο σχολείο είναι αρκετά καλό τόσο ανάμεσα στους μαθητές/-τριες όσο και ανάμεσα σε αυτούς και τους εκπαιδευτικούς ή τη διεύθυνση, υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης στην ενίσχυση της διαπροσωπικής επικοινωνίας και της συνεργατικότητας, όπως και στην ειρηνική, χωρίς κανενός είδους βία, επίλυση των διαφορών, βελτίωση που ελπίζουμε να επιτύχουμε με την εφαρμογή της σχετικής επιμόρφωσης στο πλαίσιο του συγκεκριμένου Erasmus+ KA122.

 

Ikylogo

 

Παρουσίαση στο πλαίσιο των Erasmus Days 2022

Στο πλαίσιο των ErasmusDays 2022, οι έξι μαθήτριες και μαθητές του σχολείου μας που ταξίδεψαν στη Στοκχόλμη και το Ράτβικ της Σουηδίας (25-30/9/2023) για την πρώτη κινητικότητα του προγράμματος Erasmus+229 “SOCIAL MEDIA AND DEMOCRACY: RESPONSIBLE CITIZENSHIP IN EUROPE TOWARDS THE NEWDECADE”, παρουσίασαν στα δύο τμήματα της Β΄Λυκείου την ευρωπαϊκή εμπειρία τους και απάντησαν στα ερωτήματα των συμμαθητών/-τριών τους. Στους συμμετέχοντες / συμμετέχουσες προκάλεσε μεγάλη εντύπωση το μέγεθος του σχολείου, οι υλικοτεχνικές του υποδομές, η οργάνωση του σχολικού ωραρίου και ζωής αλλά και η διαφορετική, όπως την χαρακτήρισαν, σχέση εκπαιδευτικών-μαθητικού πληθυσμού, που διέπεται από αλληλοσεβασμό και οικειότητα ταυτόχρονα. Γενικά, χαρακτήρισαν τη συμμετοχή τους στην κινητικότητα αυτή ως μια πολύ θετική και διδακτική εμπειρία, τόσο για τις πολιτιστικές περιηγήσεις που απόλαυσαν όσο και για τις γνώσεις του σουηδικού εκπαιδευτικού συστήματος και ζωής που αποκόμισαν, ενώ σημαντικές υπήρξαν και οι φιλίες που ανέπτυξαν τις πέντε αυτές ημέρες.

day

Κινητικότητες που έγιναν στο πλαίσιο της υλοποίησης του σχεδίου

 

"ICT Learning by doing"  Μάλαγα της Ισπανίας 9-13/5/2022

 

Malaga Με μεγάλη χαρά ενημερωθήκαμε από το ΙΚΥ ότι το σχέδιο Erasmus+ KA122 με τίτλο “Ενισχύοντας μέσα από ευρωπαϊκά εργαλεία την ψηφιακότητα, το αίσθημα κοινότητας και την κοινωνική/περιβαλλοντική ευαισθησία στο σχολείο μας” πήρε την έγκριση της Εθνικής μας μονάδας.

Η πρώτη κινητικότητα πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του ’22 με τη συμμετοχή της καθηγήτριας πληροφορικής του σχολείου μας Μ. Παυλίδου στο επιμορφωτικό σεμινάριο «ICT Learning by doing» . Το σεμινάριο έλαβε χώρα στη Μάλαγα της Ισπανίας 9-13/5/2022 με διοργανωτή τον οργανισμό Idevelop Training S.L.

Η θεματολογία του σεμιναρίου ανταποκρίθηκε και στον αρχικό σχεδιασμό του προγράμματος του σχολείου μας και τους αντίστοιχους στόχους, αλλά και στις προσδοκίες μας από τον διοργανωτή.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου δόθηκαν διαλέξεις από καταρτισμένους καθηγητές, με ατομικές ή/και ομαδικές δραστηριότητες εφαρμόστηκαν οι νεοαποκτηθείσες γνώσεις, οι συμμετέχοντες μοιράστηκαν τα αποτελέσματα καθώς και την επαγγελματική τους εμπειρία και παρουσίασαν τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών τους (Βόρεια Μακεδονία, Ελλάδα. Σουηδία, Φινλανδία). Εξασκηθήκαν στον προγραμματισμό και τις εφαρμογές Lego καθώς και τις αντίστοιχες εφαρμογές στην εκπαιδευτική διαδικασία. Συμμετείχαν σε πολιτιστικές εκδηλώσεις, επισκέψεις σε μουσεία και μνημεία.

Μεταξύ των συμμετεχόντων ενισχύθηκε η κοινωνική ευρωπαϊκή συνοχή, έγινε ανταλλαγή καλών πρακτικών, ενισχύθηκε η προσωπική ανάπτυξη του καθενός μέσω της διαχείρισης του τρόπου μάθησής.

Αποκτήθηκαν ή/και ενισχύθηκαν δεξιότητες χρήσης ΤΠΕ για διαχείριση πολλαπλών δραστηριοτήτων και μέσων όπως το νέφος, επεξεργασία ήχου και εικόνας, αυτοματοποιημένες διαδικασίες αξιολόγησης, προώθηση της ψηφιακής συνεργασίας μεταξύ των μαθητών, βελτίωση της επικοινωνίας δασκάλων-μαθητών-γονέων. Κάποια από τα διδακτικά και μαθησιακά εργαλεία ήταν: Wiki, Google Sites-Google Class for students, eBook using Book Creator, ClassDojo (class management) and EdModo, Kahoot (gamification assess), VideoPad and iMovie (video editor), Audacity, Google Tools.

Τέθηκαν και συζητήθηκαν γενικότερα θέματα όπως: Πώς σχεδιάζουμε ένα PBL μάθημα; Τι περιμένουν οι μαθητές μας από τη μάθησή τους; Πώς να κάνουμε τους γονείς να συμμετέχουν στην τάξη μας; Πώς να δημιουργήσουμε αποτελεσματική και ελκυστική αξιολόγηση; Ποια είναι η σωστή χρήση των κινητών συσκευών στη μαθησιακή διαδικασία;

Η Παρουσίαση

 "Stimulating creativity and innovation in the classroom/innovative teacher-motivated student’" Λισσαβόνα Πορτογαλίας 10-15/10/22

 

Λισαβονα

Νιώθω ιδιαίτερα τυχερή και ευγνώμων που στα πλαίσια της επαγγελματικής μου επιμόρφωσης και εξέλιξης, ως μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας του προγράμματος Erasmus+ KA122 με τίτλο “Ενισχύοντας μέσα από ευρωπαϊκά εργαλεία την ψηφιακότητα, το αίσθημα κοινότητας και την κοινωνική/περιβαλλοντική ευαισθησία στο σχολείο μας”, είχα τη δυνατότητα να συμμετέχω στο πολύ καλά οργανωμένο σεμινάριο “Stimulating creativity and innovation in the classroom /innovative teacher-motivated student’’ που διοργανώθηκε από το εκπαιδευτικό κέντρο "Cref Sesimbra" στην Πορτογαλία.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου δόθηκαν διαλέξεις από καθηγητές του εκπαιδευτικού κέντρου, με τη δική μας αδιάλειπτη ενεργό συμμετοχή  αλλά κυρίως με ομαδικές δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες μπορέσαμε να  εφαρμόσουμε τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις.

Αρχικά, παρουσιάσαμε όλοι οι συμμετέχοντες τα σχολεία προέλευσής μας και μοιραστήκαμε την επαγγελματική μας εμπειρία, μία διαδικασία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική καθώς συνέβαλε στην βαθύτερη γνώση και κατανόηση των εκπαιδευτικών συστημάτων της κάθε χώρας.

Επισκεφθήκαμε δυο σχολεία, ένα της πρωτοβάθμιας και ένα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Λισαβόνα, όπου οι διευθυντές μας βοήθησαν να γνωρίσουμε από κοντά το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας και τις καλές πρακτικές που υιοθετεί, πάντα με κριτική ματιά.

Αποδεχόμενοι τη νέα πραγματικότητα και χωρίς να εθελοτυφλούμε για την ανάγκη ενσωμάτωσης της χρήσης νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, εξασκηθήκαμε στη χρήση ΤΠΕ για διαχείριση πολλαπλών δραστηριοτήτων και μέσων, τη χρήση των κινητών στη μαθησιακή διαδικασία, τη συνεργατική μάθηση Κάποια από τα διδακτικά και μαθησιακά εργαλεία με τα οποία εξοικειωθήκαμε ήταν: QR codes, padlets, zmaps, kahoot, quizziz, mentimeter, socrative, genially, edmodo, το νέφος, αυτοματοποιημένες διαδικασίες  αξιολόγησης και πολλά άλλα καθώς και δραστηριότητες που προωθούν τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη των μαθητών.

Στο τέλος, χωριστήκαμε σε ομάδες και διαμορφώσαμε το δικό μας σχέδιο εργασίας με βάση μία αρχική κατευθυντήρια ερώτηση (driving question).

Τέλος, γνωρίσαμε την πόλη, επισκεφθήκαμε το κέντρο της Λισαβόνας και τα μουσεία της, σε μια προσπάθεια να καταλάβουμε το παρελθόν, το παρόν αλλά και το όραμα για το μέλλον της χώρας, μέσα από τη ματιά των διοργανωτών του σεμιναρίου.

Εάν η κοινωνική ευρωπαϊκή συνοχή αποτελεί έναν πάγιο στόχο τέτοιου είδους σεμιναρίων, μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι επετεύχθη, καθώς με αφορμή τις καθημερινές διαλέξεις έγινε  ανταλλαγή καλών πρακτικών, και ενισχύθηκε, έτσι, η προσωπική ανάπτυξη του καθενός μέσω της αλλαγής της οπτικής γωνίας στη διαχείριση του τρόπου μάθησης. Γενικά, η συμμετοχή στο συγκεκριμένο σεμινάριο ήταν μια εποικοδομητική εμπειρία, η οποία ελπίζω να μπορέσει να φανεί χρήσιμη στο σχέδιο ανάπτυξης του σχολείου μας. 

Ευαγγελία Μυλωνά, ΠΕ02

 Η παρουσίαση

 

"How to plan and teach innovative and interesting lessons with UN’s 17 sustainable development goals in focus?" Padova  Ιταλίας 17-22/10/2022

padova

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η επιμόρφωση της εκπαιδευτικού του σχολείου μας Γρηγοριάδου Αναστασίας, ΠΕ02, στην Πάντοβα της Ιταλίας, 17-22/10/2022, στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+ KA122 με τίτλο “Ενισχύοντας μέσα από ευρωπαϊκά εργαλεία την ψηφιακότητα, το αίσθημα κοινότητας και την κοινωνική /περιβαλλοντική ευαισθησία στο σχολείο μας”. Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης και συγκεκριμένα του σεμιναρίου "How to plan and teach innovative and interesting lessons with UN’s 17 sustainable development goals in focus?" από τον επιμορφωτικό οργανισμό MobilityandcooperationSRL, η εκπαιδευτικός απέκτησε χρήσιμες γνώσεις σχετικά με τους 17 παγκόσμιους στόχους του ΟΗΕ για τη βιώσιμη ανάπτυξη και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να τους ενσωματώσει στα μαθήματά της.

Ξεκινώντας με δραστηριότητες γνωριμίας και δημιουργίας ομάδας, η ομάδα συνέχισε με τη μελέτη των στόχων και των υποστόχων έναν προς έναν και με τον σχεδιασμό μαθημάτων που τους ενσωμάτωναν. Στο ίδιο πλαίσιο η ομάδα παρακολούθησε βίντεο που παρουσίαζαν εφαρμογή των στόχων σε ευρωπαϊκές πόλεις και σχολεία και αντάλλαξε εμπειρίες από καλές πρακτικές στα σχολεία των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στο σεμινάριο. Μεγάλο μέρος της γνώσης αποκτήθηκε μέσα από βιωματικές και διερευνητικές δραστηριότητες, τις οποίες καλούνται οι συμμετέχουσες να εφαρμόσουν στις τάξεις τους. Εκτός από γνώσεις πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, η συμμετοχή στην επιμόρφωση αυτή προσέφερε και εμπειρίες, καθώς υπήρξαν πολλές συζητήσεις μεταξύ εκπαιδευομένων από διαφορετικές χώρες πάνω στα εκπαιδευτικά συστήματα και γενικά την ποιότητα ζωής στις χώρες τους. Εκτός αυτού, οι επιμορφούμενες γνώρισαν δύο σημαντικές πόλεις της Ιταλίας, την Πάντοβα και τη Βενετία, μέσω ξεναγήσεων σε αυτές. Συνολικά, η επιμορφωτική περίοδος προσέφερε, κατά κοινή ομολογία, μια ολοκληρωμένη γνωστική και πολιτιστική εμπειρία.

 Η παρουσίαση

“Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention” Barcelona Spain 17-22/10/2022

 

Barcelona

The course we attended in Barcelona from 17 to 22 October 2022, was organised by Europass Teacher Academy and was about “ Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention”.

Its main objective was to help teachers who want to guide their classes through the tensions, relational struggles, and aggressive behaviour among students, which can inhibit learning and create an unfavourable classroom environment.

Through presentations, group work, hands-on activities, visits to exhibitions, we were trained to distinguish between conflict, different forms of bullying, and alternative forms of aggression which can become detrimental to academic motivation, self-image, and community building.

Through a range of activities, we explored the healthy aspects of conflict and learned strategies that encourage more effective communication and social skills.

Moreover,through really enjoyable hands-on activities, we increased our understanding of group dynamics and our own ability to model and encourage active listening, empathy and emotional literacy among students.

We got further acquainted with tools such as Peer Mediation, Circle Time, Active Listening, Reformulation, class diary etc, but we were also extensively introduced to educational European programmes , some of which were ABP13,GRIFTIS,ZOOM,DQ,KIVa, and RULER.

By the end of the course, we felt more confident in terms of enjoying a greater awareness of our students' emotional needs and their potential for social and individual growth ,but we also acquired specific tools and strategies to promote a positive climate in school as well as prevent destructive relational patterns!

Poppy Papadopoulou

Η παρουσίαση

 

«Blended Learning: Connecting Remote and Face-to-Face Teaching»,  Βερόνα, Ιταλία 7-12/11/2022

 

Verona

 Ήλθε η πολυπόθητη ημέρα. Αεροδρόμιο Μακεδονία νωρίς το πρωί (05:00 π.μ.), αφήνω το αυτοκίνητο στο πάρκινγκ και πτήση για Αθήνα. Μικρή αναμονή και πτήση για την καταπληκτική πόλη της Βενετίας. Λεωφορείο από το Αεροδρόμιο και στο σταθμό της Santa Lucia Venezia Ferroveria.

Στη συνέχεια απόθεση των αποσκευών στη φύλαξη του σταθμού, εισιτήρια για Βερόνα και ευκαιρία για μια μικρή αλλά περιεκτική περιήγηση στη Βενετία

Το πρόγραμμα ξεκινά Δευτέρα 7/11/2022 ώρα 09:00. Αναχώρηση για το σταθμό Λεωφορείων στις 08:00 και άφιξη στη ViaFrancescoEmilei 24 στη Βερόνα στον εκπαιδευτικό οργανισμό Linguaόπου πραγματοποιείται και το σεμινάριο. Καλωσόρισμα από την εκπαιδεύτρια IlariaBarbieriκαι γνωριμία με τους συναδέλφους: Ionutz, Raluka, Florina, Lunaκαι Charlotte. Οι τρεις πρώτοι από την Ρουμανία και οι δύο επόμενες από το Βέλγιο.

Το σεμινάριο ξεκινά από την Ilaria βέβαια, με παρουσίαση της εφαρμογής paddlet την οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να παρέχουμε πληροφορίες στους μαθητές μας διαδικτυακά και όπου μπορούν και αυτοί να έχουν πρόσβαση χωρίς να χρειάζεται η δημιουργία λογαριασμού.

Την ίδια μέρα χρησιμοποιήσαμε την εφαρμογή ScreenoMatic για παραγωγή εκπαιδευτικού βίντεο στο οποίο μπορούμε να ενσωματώσουμε και ερωτήσεις για έλεγχο και αξιολόγηση των μαθητών.

Την 15:00 ο Enricoμας έκανε μια πολύ ενδιαφέρουσα ξενάγηση στη πόλη της Βερόνα.

Την επόμενη ημέρα Τρίτη 8/11/2022 ασχοληθήκαμε με την διαδικτυακή εφαρμογή edpuzzle με την οποία χρησιμοποιώντας ένα ήδη υπάρχον βίντεο (πχ από το youtube) μπορούμε να το επεξεργαστούμε ενσωματώνοντας ερωτήσεις και quizzes.

Την ίδια ημέρα ασχοληθήκαμε με την μέθοδο της ανεστραμμένης τάξης (FlippedClassroom), διευκρινίσαμε διάφορα θέματα στα οποία υπήρχαν απορίες και στη συνέχεια αναζητήσαμε υλικό το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί γι’ αυτό το σκοπό (πχ screenomatic)

Την Τετάρτη 9/11/2022 αναζητήσαμε μεθόδους και πρακτικές χρήσιμες να κάνουν την ανεστραμμένη τάξη λειτουργική. Πχ έναρξη με σχετικά απλά βίντεο, όχι τελειότητα στα βίντεο αλλά αποτελεσματικότητα κλπ. Επίσης εργαστήκαμε στο πως θα προετοιμάσουμε τους μαθητές μας για το θέμα αυτό και πως θα τους παρακινήσουμε να ασχοληθούν και να συμμετέχουν ενεργά στις διαδικασίες.

Την Πέμπτη 10/11/2022 ασχοληθήκαμε με συνεργατικές δραστηριότητες (Collaborative Activities), όπως η δραστηριότητα Save TheLast Word και στη συνέχεια με τη μέθοδο Fish bowl όπου οι μαθητές χωρίζονται σε δύο γκρουπ, αυτούς που συζητάνε για ένα θέμα που τίθεται και τους ακροατές. Στη συνέχεια οι ακροατές μπορούν να θέσουν ερωτήσεις και να συμμετέχουν και οι ίδιοι στις συζητήσεις.

Ακόμη εξερευνήσαμε και διδαχθήκαμε από την Ilaria την διαδικτυακή πλατφόρμα socrative.com, με την οποία μπορούμε να μοιραστούμε πληροφορία με τους μαθητές μας και να δημιουργήσουμε και μεθόδους αξιολόγησης με διάφορων τύπων ερωτήσεις. Εξετάσαμε επίσης την πλατφόρμα unsplash.com από την οποία μπορούμε να κατεβάσουμε ελεύθερα φωτογραφίες για τα μαθήματά μας.

Την Παρασκευή 11/11/2022 εξετάσαμε την διαδικτυακή πλατφόρμα studystack.com όπου χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους όπως Flash cards να μοιραστούμε διαδικτυακά πληροφορία και να εξετάσουμε συγχρόνως τους μαθητές μας και με την επιλογή Targets να μοιράσουμε την εργασία μας στη τάξη μας, αφού προηγουμένως την δημιουργήσουμε, απευθύνοντας πρόσκληση ηλεκτρονική στους μαθητές μας.

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με μια δραστηριότητα κλεισίματος του σεμιναρίου όπου αφού δημιουργήσαμε ένα σχέδιο δράσης χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που μάθαμε, στη συνέχεια διαβάζουμε το σχέδιο δράσης κάποιου άλλου συναδέλφου και αναφέρουμε 3 δυνατά του σημεία, 2 προτάσεις μας και 1 ερώτηση για το σχέδιο δράσης του.

Το σεμινάριο έληξε με συζήτηση πάνω σε αυτό το θέμα.

Στη συνέχεια δόθηκαν οι βεβαιώσεις τραβήξαμε και κάποιες αναμνηστικές φωτογραφίες.

Την επόμενη ημέρα Σάββατο 12/11/2022, με βάση το πρόγραμμα, έγινε εκπαιδευτική εκδρομή στη Βενετία και όχι στη Μπρέσκια, λόγω προβλημάτων στη σιδηροδρομική γραμμή.

Καλαθάς Νικόλαος

Κατεβάστε την παρουσίαση

 

Εκδηλώσεις διάχυσης

Erasmus+ KA122: Ενδοσχολικήεπιμόρφωση με υλικό του σεμιναρίου “Connecting remote and face-to-face teaching”

Την Τετάρτη, 11/1/2023, ο διευθυντής του σχολείου, κ. Καλαθάς Νικόλαος, πραγματοποίησε ενδοσχολική επιμόρφωση πάνω στο θέμα «Συνδέοντας την εξ αποστάσεως και τη διά ζώσης διδασκαλία». Η ενδοσχολική επιμόρφωση του κ. Καλαθά στηρίχτηκε στο υλικό και την εμπειρία που αποκόμισε σε σεμινάριο με ομότιτλο θέμα (“Connectingremoteandface-to-faceteaching”) στη Βερόνα της Ιταλίας (7-12/11/2022), στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA122 “Ενισχύοντας μέσα από ευρωπαϊκά εργαλεία την ψηφιακότητα, το αίσθημα κοινότητας και την κοινωνική/περιβαλλοντική ευαισθησία στο σχολείο μας”. Ο διευθυντής παρουσίασε διαδικτυακά εργαλεία, εφαρμογές και πλατφόρμες (π.χ. Padlet, ScreencastoMatic, Edpuzzle, StudyStack, Socrativeκλπ) που μπορούν να κάνουν ευχάριστη και αποτελεσματική είτε την εξ αποστάσεως είτε την εκ του σύνεγγυς διδασκαλία, καθώς και διδακτικές μεθόδους που συνδέονται με αυτές (π.χ. της «ανεστραμμένης τάξης»). Τέλος, ο ομιλητής τόνισε την πολιτιστική εμπειρία που αποκόμισε στη μεσαιωνική αυτή πόλη της Ιταλίας και τη σημαντικότητα των προγραμμάτων Erasmus+ για το σχολείο μας.

καλαθας

 

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ -ΔΙΑΧΥΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+ KA122

Την Πέμπτη, 9/2/2023, πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση με υλικό από δύο ευρωπαϊκά σεμινάρια, στα οποία συμμετείχαν εκπαιδευτικοί του 1ου ΓΕΛ Τριανδρίας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA122 “Ενισχύοντας μέσα από ευρωπαϊκά εργαλεία την ψηφιακότητα, το αίσθημα κοινότητας και την κοινωνική/περιβαλλοντική ευαισθησία στο σχολείο μας”.

Συγκεκριμένα, η καθηγήτρια Αγγλικών κα Παπαδοπούλου Παρθενόπη παρουσίασε το σεμινάριο “Conflict Management, Emotional Intelligence and Bulling Prevention” («Διαχείριση συγκρούσεων, συναισθηματική νοημοσύνη και αποτροπή ενδοσχολικού εκφοβισμού»), το οποίο παρακολούθησε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας (16-22/10/2022). Η εκπαιδευτικός μετέφερε τις γνώσεις της για το πώς αναγνωρίζουμε και διαχειριζόμαστε τον εκφοβισμό στο σχολείο, για μεθόδους καλλιέργειας και ενίσχυσης του θετικού συναισθηματικού κλίματος στο σχολικό περιβάλλον, για την πρόληψη και διαχείριση των συγκρούσεων, τη συναισθηματική νοημοσύνη, τη σύνδεση του εγκεφάλου με τις συναισθηματικές αντιδράσεις κ.ά. Τόνισε επιπλέον πως στο σεμινάριο δοκιμάστηκαν εκπαιδευτικές μέθοδοι (πχ δραστηριότητες πρακτικού - βιωματικού τύπου, παιχνίδια ρόλων κλπ), χρήσιμες για όλους στα σχολεία μας. Τέλος, εξήρε την πολιτιστική αξία της συγκεκριμένης κινητικότητας, αφού οι επιμορφούμενοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την πόλη της Βαρκελώνης και τον ισπανικό/καταλανικό πολιτισμό.

 

poph 

 

Στη συνέχεια, η φιλόλογος Γρηγοριάδου Αναστασία παρουσίασε το σεμινάριο “How to plan and teach innovative and interesting lessons with UN’s 17 sustainable development goals in focus?”, πού έλαβε χώρα στην Πάντοβα της Ιταλίας (16-22/10/2022). Η εκπαιδευτικός, αφού μίλησε για τους 17 Στόχους του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, τους υποστόχους του καθενός και τους Στόχους Καλής Ζωής (Good Life Goals) που συνδέονται με τους αντίστοιχους του ΟΗΕ και την πραγμάτωσή τους στην καθημερινή ζωή όλων μας, έδωσε έμφαση στο πώς μπορούμε να τους ενσωματώσουμε στο τυπικό και άτυπο πρόγραμμα του σχολείου, με ιδέες που παρουσιάστηκαν ή δημιουργήθηκαν στην επιμόρφωση της Πάντοβας. Το συγκεκριμένο σεμινάριο συνδύαζε θεωρητικές γνώσεις για το περιβάλλον και τους κινδύνους που το απειλούν με πρακτικές δραστηριότητες και σχέδια μαθημάτων που μπορούν να εφαρμοστούν στο σχολείο, προκειμένου να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές και τις μαθήτριες και να «περάσουν» οι στόχοι του ΟΗΕ για τη βιώσιμη ανάπτυξη σε αυτούς. Εξάλλου, η εκπαιδευτικός μίλησε με θερμά λόγια για την ομορφιά της Πάντοβας και της Βενετίας, τις οποίες είχε την ευκαιρία να γνωρίσει στο επιμορφωτικό αυτό ταξίδι, καθώς και για την ποικιλία των πολιτιστικών δραστηριοτήτων που βίωσε στο πλαίσιό του.

Σισυ.pptx

 

Την Τρίτη, 2/5/2023, πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση με υλικό από δύο ευρωπαϊκά σεμινάρια, στα οποία συμμετείχαν εκπαιδευτικοί του 1ου ΓΕΛ Τριανδρίας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA122 “Ενισχύοντας μέσα από ευρωπαϊκά εργαλεία την ψηφιακότητα, το αίσθημα κοινότητας και την κοινωνική/περιβαλλοντική ευαισθησία στο σχολείο μας”.

Η Ευαγγελία Μυλωνά παρουσίασε στο σύλλογο διδασκόντων το υλικό του σεμιναρίου “Stimulating creativity and innovation in the classroom /innovative teacher-motivated student’’ που διοργανώθηκε από το εκπαιδευτικό κέντρο "CrefSesimbra" στην Πορτογαλία.

Η παρουσίαση

Στη συνέχεις η Μαργαρίτα Παυλίδου μοιράστηκε τις εμπειρίες και τις γνώσεις από το σεμινάριο «ICT Learning by doing» . Το σεμινάριο έλαβε χώρα στη Μάλαγα της Ισπανίας 9-13/5/2022 με διοργανωτή τον οργανισμό Idevelop Training S.L.

Η παρουσίαση

 

Eva Marg 

 

Την Τετάρτη, 17/5/2023 και ώρα 8.00-9.30 μ.μ., η φιλόλογος Αναστασία Γρηγοριάδου παρουσίασε διαδικτυακά στον Σύλλογο Διδασκόντων του 1ου ΓΕΛ Τριανδρίας το σεμινάριο με τίτλο «The 4 Cs in Education: 4Cs in Education: Creativity, Collaboration, Communication and Critical Thinking”, το οποίο παρακολούθησε στη Βαρκελώνη (24-28/04/2023) στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+ KA122 με τίτλο “Ενισχύοντας μέσα από ευρωπαϊκά εργαλεία την ψηφιακότητα , το αίσθημα κοινότητας και την κοινωνική/περιβαλλοντική ευαισθησία στο σχολείο μας”. Το σεμινάριο, όπως φάνηκε και στην παρουσίαση της κας Γρηγοριάδου, αφορούσε σε τεχνικές και μεθόδους που καλλιεργούν τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία και την κριτική σκέψη στο σχολείο αλλά και στη θεωρία που πλαισιώνει αυτές τις μεθόδους. Θεμελιώδης αρχή αυτής της θεωρίας είναι ότι τα 4 Cs δεν μπορούν παρά να αποτελέσουν τον βασικό πυλώνα στην Εκπαίδευσης του 21ου αιώνα, του αιώνα της τεχνητής νοημοσύνης και του διαδικτύου, κατά τον οποίο η γνώση είναι ένα κλικ απόσταση από το χέρι μας και σημασία έχει η δημιουργική, κριτική και συνεργατική διαχείρισή της.

par

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η παρουσίαση

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ 1ου ΓΕΛ ΤΡΙΑΝΔΡΙΑΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ

«ΦΥΤΕΥΩ ΚΑΙ ΥΙΟΘΕΤΩ ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ, ΔΙΝΩ ΑΝΑΣΑ ΣΤΗ ΓΗ»

Την Πέμπτη 16/3/2023 ολοκληρώθηκε στο σχολείο μας μια πρώτη φάση της δράσης «Φυτεύω και υιοθετώ ένα δέντρο, δίνω ανάσα στη γη», που διοργανώνει η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης κα Αντωνία Δαρδιώτη σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου και το ΚΕΠΕΑ Θέρμης (Λιβάδι).

Την Τετάρτη 15/3/2023 οι καθηγήτριες του σχολείου Γρηγοριάδου Αναστασία και Παυλίδου Μαργαρίτα παρέλαβαν από την κα Δαρδιώτη τα τέσσερα δεντράκια που θα φυτεύονταν. Έτσι, την Πέμπτη, παρά το τσουχτερό κρύο, μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας, με την επίβλεψη των εκπαιδευτικών Γρηγοριάδου Αναστασίας, Κυριακίδη Λάζαρου και Μυλωνά Ευαγγελίας, φύτεψαν τα φυντανάκια και απόλαυσαν την επαφή με το χώμα, τον αέρα και τον ήλιο (με δόντια, έστω), έξω από τους τέσσερις τοίχους της τάξης. Οι ομάδες των παιδιών που εργάστηκαν δεσμεύτηκαν να φροντίζουν τα δέντρα, ενώ όλοι ευχόμαστε να τα δούμε να μεγαλώνουν και να γίνουν ακόμη περισσότερα. Όχι μόνο στο σχολείο μας αλλά και στην πόλη της Θεσσαλονίκης, μια πόλη όπου η αναλογία χώρων πρασίνου ανά κάτοικο υπολογίζεται σε 2,15 τ.μ., δηλαδή πολύ κάτω από τα αποδεκτά όρια που έχει θέσει η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (9 τ.μ. ανά κάτοικο).

 

φωτο