KA122 Sustainable tourism

Με μεγάλη χαρά αποδεχθήκαμε τα αποτελέσματα αξιολόγησης αιτήσεων υλοποίησης σχεδίων ΚΑ122. Εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας στην κα Γρηγοριάδου η οποία με την υποστήριξη της Διεύθυνσης του σχολείου και του συλλόγου διδασκόντων συνέταξε την αίτηση.

Το σχέδιο έχει τον τίτλο

Βιώσιμος τουρισμός στην Ευρώπη:Ταξιδεύουμε καιυποδεχόμαστε με σεβασμό στο περιβάλλον, την κοινωνία,τον πολιτισμό.

Sustainable tourism in Europe: travelling and welcoming with respect for the environment, society, and culture.

 

Διαγωνισμός για το λογότυπο

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ 122 με τίτλο «Βιώσιμος τουρισμός στην Ευρώπη: Ταξιδεύουμε και υποδεχόμαστε με σεβασμό στο περιβάλλον, την κοινωνία, τον πολιτισμό» και κωδικό KA122-SCH-58545204 τρεις μαθήτριες του σχολείου μας εκπόνησαν ισάριθμα λογότυπα, από τα οποία το ένα θα εκπροσωπήσει το σχολείο μας στον διαγωνισμό για το λογότυπο του προγράμματος. Συγχαρητήρια και στις τρεις μαθήτριες για τη συμμετοχή τους!

 

Λογο2

 

Λογο1

 

 

Πρώτη διασχολική συνάντηση Erasmus+ 122 στο Granollers της Ισπανίας

Η διασχολική συνάντηση (20-25/11/2023) στο Granollers της Ισπανίας, μια πόλη 30 χλμ. μακριά από τη Βαρκελώνη, υπήρξε η πρώτη με αντιπροσωπείες από τα σχολεία συνεργασίαςINSTITUTCELESTÍ BELLERA (της πόλης υποδοχής) και Gymnasium Tolkewitz της Δρέσδης στη Γερμανία στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ 122 “Βιώσιμος τουρισμός στην Ευρώπη: Ταξιδεύουμε και υποδεχόμαστε με σεβασμό στο περιβάλλον, την κοινωνία, τον πολιτισμό”. Ο άξονας της πρώτης αυτής συνάντησης «Βιώσιμος Τουρισμός και Περιβάλλον» υπηρετήθηκε με ποικίλους τρόπους. Μετά την άφιξή μας, στις 20/11/2023, και την τακτοποίηση στο ξενοδοχείο, οι συναδέλφισσες του ισπανικού σχολείου παρέθεσαν δείπνο σε ξενοδοχείο της πόλης, γνωστό για τον σεβασμό του στο περιβάλλον και την παράδοση του τόπου (π.χ. στεγάζεται σε ανακαινισμένο παραδοσιακό πανδοχείο χρησιμοποιεί τοπικά προϊόντα στην κουζίνα κλπ). Τη επόμενη, 1η ημέρα εργασιών, το ισπανικό σχολείο διοργάνωσε συναυλία για την υποδοχή μας και στη συνέχεια μαθητές μας ξενάγησαν στις σχολικές εγκαταστάσεις παρουσιάζοντάς μας τις καλές περιβαλλοντικές πρακτικές (απαγόρευση χρήσης πλαστικών μπουκαλιών, κατασκευή ειδικής αδιάβροχης «πετσέτας» για τη μεταφορά του κολατσού κάθε παιδιού, μπαζάρ επαναχρησιμοποιήσιμων αντικειμένων -ρούχων, βιβλίων, καπέλων, γωνιά ανακύκλωσης, τοίχος με τους 17 Στόχους του Ο.Η.Ε. για τη βιώσιμη ανάπτυξη κλπ.. Το ίδιο πρωινό οι αντιπροσωπείες παρουσίασαν τα σχολεία τους και αντάλλαξαν ιδέες για μια πιο βιώσιμη λειτουργία των σχολικών κοινοτήτων, ενώ το μεσημέρι έγιναν δεκτές από τη δήμαρχο της πόλης, η οποία παρουσίασε τα projectτου Granollersγια τη βιωσιμότητα (πχ την ανακύκλωση, τα μέσα μαζικής μεταφοράς κλπ). Μετά το μεσημεριανό γεύμα ακολούθησε ξενάγηση που ανέδειξε το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον της πόλης καθώς και επίδειξη του παραδοσιακού εθίμου του χορού με φωτιές. Τη 2η μέρα επισκεφθήκαμε την οικολογική φάρμα Can Bordoi, όπου ενημερωθήκαμε για τη λειτουργία της στη βάση της κυκλικής οικονομίας, ξεναγηθήκαμε στις εγκαταστάσεις της και φτιάξαμε το δικό μας τυρί. Η επίσκεψη στη φάρμα έκλεισε με αθλητικές εκδηλώσεις σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο για τα παιδιά. Την 3η μέρα ταξιδέψαμε με το τρένο στη Βαρκελώνη, στο λιμάνι της οποίας παρακολουθήσαμε παρουσίαση για τον διεθνή λιμένα της πόλης και την προσπάθεια των φορέων να λειτουργήσει με όρους βιωσιμότητας. Μετά την ξενάγηση στο λιμάνι, συμμετείχαμε σε παιχνίδι ανακάλυψης των αξιοθέατων στην παλιά πόλη (Γοτθική Συνοικία) και σε ομάδες καταγράψαμε θετικές και αρνητικές πρακτικές τουρισμού. Το βράδυ συμμετείχαμε σε αποχαιρετιστήριο δείπνο, στο οποίο οι γονείς και κηδεμόνες του ισπανικού σχολείου μας φίλεψαν τοπικά εδέσματα με παραδοσιακές συνταγές και τοπικά προϊόντα σε χώρο ειδικά διαμορφωμένο για συνεστιάσεις και εκδηλώσεις της κοινότητας. Η 4η μέρα ξεκίνησε με επιτόπια παρακολούθηση μαθημάτων στο ισπανικό σχολείο, ανάμεσα στα οποία και το ειδικό μάθημα για τους 17 Στόχους του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Συνεχίσαμε με δραστηριότητα έρευνας του περιβαλλοντικού αποτυπώματος κάθε χώρας αλλά και την καταγραφή του περιβαλλοντικού αποτυπώματος κάθε σχολείου και κάθε συμμετέχοντα. Στο τέλος, σε ομάδες παίξαμε το επιτραπέζιο παιχνίδι Gamwana game που αφορά θετικές και αρνητικές πρακτικές ταξιδιού. Το απόγευμα της ίδιας μέρας η ελληνική ομάδα επισκεφθήκαμε ξανά τη Βαρκελώνη και περιηγηθήκαμε στα αξιοθέατά της (Σαγράδα Φαμίλια, Αψίδα Θριάμβου, σπίτια σχεδιασμένα από τον Γκαουντί, πλατείες κλπ). Την επόμενη μέρα της αναχώρησης μαθητές και μαθήτριες από το 1ο ΓΕΛ Τριανδρίας, μαζί με τις συνοδούς καθηγήτριες, αφού αποχαιρετίσαμε τους Ισπανούς φίλους και φίλες, είχαμε την ευκαιρία για μια μικρή ακόμη περιήγηση στην πρωτεύουσα της Καταλονίας και το απόγευμα αναχωρήσαμε για Θεσσαλονίκη.

 

site1 site2