1η συνάντηση-SM

 1η συνάντηση- Στοκχόλμη/Rattvik-Σουηδία 25/9 – 30/9 2022

Το πρόγραμμα της συνάντησης

προγραμμα ρατβικ

 

Η θεματολογία της συνάντησης ήταν Source criticism – Analysing the news flow

Οι μαθητές του κάθε εταιρικού σχολείου ακολούθησαν το φύλλο εργασίας και ετοίμασαν μια παρουσίαση σχετκά με το θέμα, η οποία αφορούσε ένα σημαντικό γεγονός στην καθε χώρα το καλοκαίρι του 2022.

Εδώ η παρουσίαση της ελληνικής αντιπροσωπείας:

 

 

Τριανδρία-Στοκχόλμη: Ένα Erasmus δρόμος

Του μαθητή Καλαϊτζίδη Θωμά

Μέσω του προγράμματος Erasmus+, το σχολείο μας βρέθηκε στην ευχάριστη θέση να ταξιδέψει στην καρδιά της Σκανδιναβίας, την Σουηδία. Το πρόγραμμα διήρκησε από τις 25 μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου και μας δόθηκε η ευκαιρία να εξερευνήσουμε τόσο την πανέμορφη πόλη της Στοκχόλμης, παλιά και νέα, όσο και ένα ήσυχο χωριό που βρίσκεται μερικές ώρες μακριά από τη πρωτεύουσα, το Ράτβικ.

Τις πρώτες δύο μέρες, παρέα με τους φίλους μας από την Ισπανία, την Ιταλία και τη Σουηδία, χαθήκαμε μέσα στους δρόμους της πρωτεύουσας και είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στην παλαιά πόλη της Στοκχόλμης, μέσα από την οποία αναβιώσαμε το παρελθόν της, αφού οι περισσότεροι δρόμοι της έχουν μείνει απαράλλακτοι από όταν χτίστηκαν. Μέσω μιας εξαιρετικής ξενάγησης, η μάθηση έγινε βιωματική , καθώς μάθαμε πάρα πολλά για την πορεία που έχει χαράξει η Στοκχόλμη ανά τα χρόνια, ενώ είχαμε και τη δυνατότητα να εξερευνήσουμε και τα πιο τουριστικά μέρη της παλαιάς πόλης, τα οποία ήταν κατάμεστα με το χαρακτηριστικό κόκκινο αλογάκι. Για καλή μας τύχη, είχαμε επίσης την ευκαιρία να δούμε ζωντανά μία από τις αλλαγές της φρουράς στο παλάτι της βασιλικής οικογένειας, αλλαγή που δεν έχασε τίποτα από τον επιβλητικό της χαρακτήρα εξαιτίας της βροχής. Ο διδακτικός χαρακτήρας του ταξιδιού μας διευρύνθηκε ακόμη παραπάνω, όταν μας υποδέχτηκε μια αρκετά σημαντική οργάνωση εντός των σουηδικών συνόρων, η Expo, η οποία μας ενημέρωσε σε βάθος σχετικά με το πώς διάφορα ακροδεξιά κινήματα χρησιμοποιούν τα ΜΚΔ για να αποκτήσουν απήχηση. Η περιήγησή μας στη Στοκχόλμη έφτασε στο τέλος της με τελευταίο μας σταθμό την κρατική τηλεόραση, όπου είδαμε διάφορα στούντιο κι εργαλεία, ενώ μάθαμε σχετικά με την γενικότερη λειτουργία της.

Βέβαια, δεν ήταν μόνο ενημερωτικό το ταξίδι μας. Είχαμε αρκετό ελεύθερο χρόνο να δούμε παρέα με τους ξένους φίλους μας την πόλη, η οποία είχε πολλά να προσφέρει σε θέματα ψυχαγωγίας. Εξαιρετικά εστιατόρια, φιλόξενοι πολίτες, κι ένα λειτουργικό σύστημα μετρό (το οποίο το λέμε και μνημείο ως Θεσσαλονικείς) έκαναν την βόλτα μας στη βόρεια πρωτεύουσα μια πολύ ευχάριστη εμπειρία. Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε μερικές τοπικές γεύσεις, όπως την Prinsesstårta, ένα σουηδικό έδεσμα το οποίο μας συνεπήρε. Είδαμε πλήθος όμορφων καφέ έδωσαν μια πολύ θερμή αίσθηση στην κατά τ’ άλλα κρύα Στοκχόλμη. Αλληλεπιδρώντας με τους ντόπιους κατοίκους, γρήγορα καταλάβαμε πως η κρύα προσωπικότητα που τους αποδίδουμε δεν ήταν παρά ένας μύθος. Άνθρωποι πολύ χαρούμενοι, πρόθυμοι να μας βοηθήσουν, μας έκαναν να νιώσουμε σαν στο σπίτι μας.

Δεν ήταν όμως μόνο η Στοκχόλμη που μας έκανε εντύπωση. Το Ράτβικ, που απείχε περίπου 3,5 ώρες με το λεωφορείο από τη Στοκχόλμη ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Όντας ο τόπος καταγωγής των Σουηδών φίλων μας, το εν λόγω χωριό μας άνοιξε απλόχερα την αγκαλιά του. Αρχικά, το σχολείο των παιδιών ήταν τεράστιο -με το συμπάθιο! Ένας εξωφρενικά μεγάλος αριθμός κτιρίων (36!) θύμιζε πιο πολύ πανεπιστημιούπολη παρά σχολικό χώρο. Παρ’ όλα αυτά, οι Σουηδοί μαθητές μας πρόσφεραν ένα πολύ όμορφο tour στα διάφορα κτίρια, μεταξύ των οποίων υπήρχαν: στάβλος, εστιατόριο, μίνι ζωολογικός, κτίριο για τα παιδιά που μάθαιναν κάποια εργασία (πχ ηλεκτρολόγος). Η αίθουσα που μου έκανε εμένα, βέβαια, μεγαλύτερη εντύπωση δεν ήταν καμία από τις παραπάνω. Αντ’ αυτών, ήταν μια αίθουσα με αμφιθέατρο, έναν τεράστιο προτζέκτορα και το κατάλληλο σύστημα ήχου, έτσι ώστε να μπορεί να γίνεται το μάθημα σ’εκείνη την αίθουσα. Εκεί μέσα το μάθημα έπαιρνε πλήρως διαδραστικό χαρακτήρα και υπήρχε μια γενικότερα πιο ευχάριστη αύρα. Στο σχολείο των παιδιών δουλέψαμε πάνω στα fakenews μέσω των ΜΚΔ και ΜΜΕ, για τα οποία μας μίλησε ένας από τους Σουηδούς καθηγητές. Μάλιστα, εμείς οι μαθητές είχαμε την ευκαιρία να συμμετέχουμε σε μια ομαδική εργασία, με σκοπό να χρησιμοποιήσουμε όσα μάθαμε και να οξύνουμε την ικανότητά μας να δουλεύουμε σε συνεργασία με άλλα άτομα.

Γενικά, οι μαθητές που πήραμε μέρος στη μετακίνηση αυτή, με συνοδούς τις κυρίες Μυλωνά και Παυλίδου, καταφέραμε να διευρύνουμε σημαντικά τους πνευματικούς μας ορίζοντες, να αναπτύξουμε τις ικανότητες κοινωνικοποίησής μας, αλλά και να κάνουμε ένα ευχάριστο διάλλειμα από το άγχος της Γ Λυκείου. Έχοντας ζήσει τη συγκεκριμένη εμπειρία, θα πρότεινα στα παιδιά που τους ακούγεται ωραίο, να το συζητήσουν με την κα. Παυλίδου, καθώς είναι ευκαιρία ζωής. Θα ήθελα κάπου εδώ να ευχαριστήσω τις δύο συνοδούς μας που μας έδωσαν την ευκαιρία να ταξιδέψουμε στην άλλη άκρη της Ευρώπης.

Ας μοιραστούμε τις στιγμές που ζήσαμε

 

 

 

Να και το προιόν της ομαδικής εργασίας